lördag 23 augusti 2014

SKÖNA LEDIGA LÖRDAG.....



......började denna tomma oskrivna helg med att åka och äta en hotellfrukost men min namne - min bäste vän, festligt va att vi heter lika dant :)) riktigt gott, lyxigt och mysigt när regnet smattrade utanför....

Väl hemma igen städade jag, bytte sommarens piff till höstens piff som jag handlat på mig under ett tag i väntan på att tas fram när känslan för "att hösten är snart på intågande" infann sig. Och den har nu börjat infinna sig...

Jag har visst haft samma känsla som MIO katalogen - mitt hem går nu i vitt, svart, grått och rosa i olika nyanser - bilder kommer när jag fixat lite blommor....konstigt nog fick jag slänga alla blommor efter att de levt med tonåringarna i huset hela sommaren - ingen visste att de skulle vattnas - när man ej sagt något om det!! Haha, men vad gör väl det - alltid kul att köpa nya frächa, krispiga blommor, får nog bli ett par rosa  orkideèr också


....när den smygande höstkänslan kommer längtar vi i vår familj jämt efter långkoken, grytorna med efterföljande goda hemlagade pajer på säsongens bär och frukter - konstigt det där, men matlagningen tycker jag personligen är mysigare den årstid som vi går tillmötes.....
Fortsätter att skriva denna lediga lördagens oskrivna blad - nu dags att lägga till grillafton med ett glas rött!
Trevlig lördag!
Kram Agnetha "Agge"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar