torsdag 7 augusti 2014

MOTA OLLE I GRIND.......


Jobbångesten kryper sig på.....
Åhhh det är ju så skönt att vara ledig, ta dagen som den kommer och göra vad man vill, när man vill....
SÅ för att få bort den där jobbiga känslan i magen så måste jag aktivera mig, vad gör jag? Jo vänder upp och ner på hela köket, tokstädar till Tomas ledin i högtalarna ( han har alltid varit min städkompis).
De två första bilderna är före bilder....


Här är ordningen återställd i köket igen........rent och fint blev det :)





När städningen var klar piffade jag lite med nyplockade blommor från trädgården, sen för att sätta knorr på det hela(och fortsätta ha någonting att göra) så bakade jag en kardemummakaka till kvällskaffet, ljuvliga dofter i köket av rent och nybakat.





Receptet på kakan tar vi en annan dag......
Och nu ikväll har jag sprungit blandat med powerwalk i 3,5 kilometer så nu känns kroppen lite lugnare inför smygstarten att börja jobba imorgon fredag.
Efter jobb åker vi till landet HELA familjen a`la tonåringar över helgen och badar, grillar och solar innan skolor och jobb drar igång igen.... ska kräma ut det sista av ledigheten i helgen med mina bästa....
Ha det så bra!
Kram Agnetha "Agge"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar