tisdag 27 januari 2015

2015

.....vi har snart kommit en månad in på det nya året, 2015. Jag brukar inte avlägga några nyårslöften, men kan tycka att det är en bra tid/tillfälle att fundera, göra ett avstamp för något nytt eller att fortsätta med något som fungerar.
Själv har jag bestämt att bli/vara snällare mot mig själv detta år, vara ödmjuk mot mig själv och inte ha så höga krav och inte ha så mycket prestationsångest, det är gott nog det jag gör....vara nöjd....över min prestation och vara nöjd över mig själv.....det är en resa att inte ha så höga krav på sig själv, men man får ta små steg i taget så går det nog lättare och lättare. Klappa sig på axeln oftare och berömma sig eller att titta sig i spegeln och säga hur vacker du är....att en kort promenad/löprunda är bättre än ingen alls...........små steg framåt så behandlar jag nog mig själv som jag behandlar andra.....
 
 
En årsplansch köpte jag och ramade in och satte upp i köket som en tavla.

Denna årsplansch köpte jag på GRANIT i
Jönköping innan jul när vi var och julshoppade
hos dottern som pluggar där.

Så roliga, mysiga och fantasifulla datumdagar för olika dagar att uppmärksamma,
såsom hattdagen, slipsdagen, alla hundars dag osv.

Må gott, klappa dig på axeln, beröm säg något snällt till dig själv och ha en härlig tisdagskväll!
Kram Agnetha"Agge"s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar