tisdag 20 januari 2015

VANLIG KLADDKAKA MED DET LILLA EXTRA

.....I söndags till eftermiddagsfikat gjorde jag en traditionell kladdkaka, men jag lade till lite choklad, både i och ovanpå smeten. Jag serverade lättvispad grädde till, den blev riktigt smarrig.
Det har varit skönt med en lugn och skön helg med så lite måsten som möjligt. Nu är veckan i full gång igen och imorgon väntar utbildning inne på stan, trevligt.


Smarrig kladdkaka:
2 ägg
3 dl socker
1 dl smält smör,ca 100 gr
1 1/2 dl mjöl
4 msk kakao
1 1/2 tsk vaniljsocker
1/2 tsk bakpulver
Jag smälte också i 100 gr mörk choklad tillsammans
med det smälta smöret, och hackade 100 gr vit choklad
och strödde över smeten innan det var dags för ugnen.
Vispa ägg och socker, smält smöret och
blanda i övriga ingredienser och häll i en
smord och bröad form.
Grädda i 150 grader i 35-45 minuter.
Lycka till!


Ha det så bra, imorgon väntas snö har jag hört, halka lugnt....
Kram Agnetha "Agge"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar