torsdag 19 maj 2016

En dag att bära med sig i hjärtat.....

Är på mitt älskade lantställe ett par dagar innan jobb för att måla väggar inne, så byggarna kan göra det sista. Dagen kunde inte börjat bättre med morgonpromenad med hunden, avslutade den på båtbryggan. Vi satt där en stund i det lugna, fina vädret. Jag filosoferande och hunden hade fullt upp att kolla in svanarna.

På vägen tillbaka till stugan plockade jag lite längsmedvägenblommor att sätta på hallbordet, mysigt att se när man kommer in.
Lite målning inomhus innan min lilla pappa kommer....
Vid ettiden kom min lilla pappa till mig och vi har haft en pappa-dottereftermiddag här hos mig på Vinö.

Vi tog fikakorgen och gick ner till badbryggan och tog kaffe och bullar vid vattnet, härligt friskt att sitta där och ta in havsluften, det luktar så mycket saltvatten nu, riktigt härligt :)



















Dagen avslutades med att vi gick hem och lagade middag, "morfartid" som barnen säger. (vilket är kl: 16:00) Jag lagade panerad spättafilè, potatis och kall sås, riktigt gott!
Pappsen tuffade sen hemåt efter någon timma, och det har varit en mysig dag att minnas.
Nu är kvällen här och ishockey mellan Sverige och Kanada hägrar, tyvärr verkar det inte gå Sveriges väg....
Ny dag imorgon då fortsatt målning står på schemat!
Må så gott!
Kram Agnetha "Agge"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar